Automatyczna lampka to proste ćwiczenie wprowadzające warunek JEŻELI / W PRZECIWNYM RAZIE (IF / ELSE)
Za mini lampę posłuży nam dioda LED zapalająca się automatycznie gdy poziom światła mierzony przez czujnik natężenia światła spadnie poniżej zadanego poziomu.
Podłączenie modułów:
– czujnik światła – INPUT1
– dioda led – OUTPUT1
Działanie programu
– tworzymy zmienną ILOŚĆ ŚWIATŁA
– odczytujemy wartość z czujnika natężenia światła podłączonego do INPUT1 i przypisujemy ją do wartości zmiennej ILOŚĆ ŚWIATŁA
– ustalamy warunek JEŻELI ilość światła jest większa od 50 jest jasno – wyłączamy lampę, W PRZECIWNYM RAZIE jest ciemno – włączamy lampę
– dodajemy sygnalizację wizualną działania lampy zmieniając tło naszej sceny w Scratchu, jeżeli jest jasno ustawiamy tło na DZIEŃ, jeżeli jest ciemno ustawiamy tło na NOC
Przykład działa z rozrzerzeniem LOFI Robot ScratchX