Przygotowanie:
1) Aby prawidłowo zaplanować pracę przy składaniu Robota – Światłoluba, zacznij od przygotowania swojego miejsca pracy. Duża przestrzeń robocza będzie wskazana. Np. puste biurko lub duży stół będą idealnym miejscem do budowania,
2) Przygotuj także śrubokręt i wcześniej skręcone pudełeczko na śrubki. Pamiętaj że w zestawie znajdują się śrubki o dwóch długościach: krótkie 12 mm i długie 20 mm. Natomiast wszystkie nakrętki są takie same,
3) Wyłamywanie elementów drewnianych z formatek – czynność warto wykonywać z wyczuciem i delikatnie, choć raczej zdecydowanie. Można robić to ręcznie, lub użyć małego nożyka do nacinania łączeń i wyjmowania. Przy tej czynności warto zachować szczególną ostrożność!
Życzymy mnóstwa zabawy i frajdy podczas składania! 🙂
Robot światłolub bazuje na konstrukcji standardowego pojazdu. Jeśli masz zmontowany POJAZD, to poniżej znajdziesz instrukcje, jak go przebudować w Robota Światłoluba:
1. Przygotuj swój POJAZD:
2. Odkręć cztery śrubki trzymające klocek frontowy i zdemontuj go:
3. Odkręć czujnik odległości i schowaj go do pudełka CODEBOX:
4. Odkręć dwie śrubki trzymające klocek uśmiech i zdemontuj go:
Przygotuj części drewniane do zmontowania podstawy światłoluba:
5) Trójkątny łącznik przykręć do frontowej ścianki korpusu, za pomocą śrubki 12 mm:
6) Frontową ściankę połącz z resztą korpusu pojazdu:
7) I przykręć go czterema śrubkami 12 mm:
Przygotuj części drewniane do zmontowania “twarzy” światłoluba:
8) Czujnik światła przykręć do prostokątnego klocka 9×4 po stronie, po której znajdują się okrągłe otwory. W pobliżu czujnika możesz również przykręcić podłużnie wąski klocek jako “czułki”, nie pełnią one żadnej funkcji, ale robot wygląda z nimi fajniej 🙂
9) Teraz przykręcamy drugi czujnik światła, tak samo jak poprzednią cześć, ale w lustrzanym odbiciu:
10) Do trójkątnego łącznika przykręć wcześniej zmontowane elementy z czujnikami światła. Najpierw jeden:
11) Teraz drugi:
Robot światłolub jest gotowy 🙂
Połączenia elektroniczne
Czujniki światła połącz do złącz INPUT1 oraz INPUT2
Programowanie
Programowanie robota światłoluba w LOFI Blocks
Poniższe video pokazuje najprostszy sposób zaprogrmowania światłoluba w Scratchu ale identyczną instrukcję możesz odtworzyć w LOFI Blocks.