Programowanie w ARDUINO IDE – przygotowanie komputera

Istrukcja konfiguracji komputera do pracy z programem ARDUINO IDE i biblioteką LOFI dla języka C

Instalacja Arduino IDE

• wchodzimy na stronę https://www.arduino.cc
• wybieramy z górnego menu “SOFTWARE” – “DOWNLOADS”
• w przypadku pracowni opartej o system Windows – wybieramy Windows Installer, for Windows XP and up (zalecana, jeżeli mamy dostęp do konta z uprawnieniami do pobierania i instalacji programów) lub “Windows ZIP file for non admin install” (w tym przypadku trzeba będzie rozpakować plik ZIP)

• zanim rozpocznie się pobieranie pojawi się prośba o (nieobowiązkową) dotację “Contribute to the Arduino Software”, chcąc pobrać program bez płacenia wybieramy JUST DOWNLOAD

• wskazujemy miejsce zapisania pliku i instalujemy lub rozpakowujemy plik zip

Instalacja biblioteki LOFI

Chcąc, aby tworzone przez nas skrypty współpracowały z Arduino UNO poprzez adapter LOFI Brain, czyli nakładkę, która upraszcza podłączanie do niej zewnętrznych modułów wykonanych przez LOFI ROBOT, należy pobrać na komputer i wgrać bibliotekę LOFI:
• pobierz plik zip z biblioteką LOFI target=”_blank”>https://www.dropbox.com/s/yp084h6k2a4k6xv/LOFI.zip?dl=0
• zapisujemy plik LOFI.zip na komputerze w systemowym katalogu DOKUMENTY (ewentualnie PROGRAM FILES), gdzie po zainstalowaniu ARDUINO IDE powinniśmy mieć podkatalog ARDUINO, a w nim wszystkie skrypty, które będziemy tworzyć,
• w podkatalogu ARDUINO tworzymy (jeśli jeszcze go tam nie ma) podkatalog libraries (małymi literami!!!) i w nim do podkatalogu LOFI rozpakowujemy zawartość pliku LOFI.zip,
• po ponownym uruchomieniu ARDUINO IDE w sekcji Plik > Przykłady, powinniśmy widzieć bibliotekę LOFI:

O autorze scenariusza:

Grzegorz Zawistowski

Grzegorz Zawistowski

Nauczyciel informatyki w szkole podstawowej. Miłośnik komputerów, nowinek technicznych i robotyki. Szkoleniowiec i trener m.in, w #Superkoderach i Mistrzach Kodowania.